Letenje nad nizkimi gradnjami

Letenje nad nizkimi gradnjami

OdgovorNapisal/-a seba » 28 Maj 2021, 10:45

Citiram Uredbo o izvajanju izvedbene uredbe Komisije (EU) o pravilih in postopkih za upravljanje brezpilotnih zrakoplovov (Uradni list RS, št. 195/20), 5. člen, 1. odstavek, 7. alineja:
v odprti kategoriji na področju, na katerem so objekti, namenjeni za stanovanje, poslovanje ali rekreacijo (npr. stanovanjske stavbe, stanovanjske hiše, šole, pisarne, športni objekti, parki), ali na katerem so objekti nizke gradnje, kjer so ljudje (npr. avtoceste), razen za sisteme brezpilotnih zrakoplovov do teže 500 g do višine 50 m nad tlemi (AGL) izključno podnevi in ob soglasju lastnika zemljišča, nad katerim se izvaja let sistema brezpilotnega zrakoplova. O takem letu sistema brezpilotnega zrakoplova mora operator sistema brezpilotnega zrakoplova obvestiti agencijo;


Nizka gradnja po novem gradbenemu zakonu ne obstaja več, tako, da je to zdaj pomojem t.i. gradbeni inženirski objekt.
Citiram Gradbeni zakon (Uradni list RS, št. 61/17, 72/17 – popr. in 65/20), 3. člen, 1. odstavek, 5. točka:
gradbeni inženirski objekt je objekt, ki ni stavba in ni drug gradbeni poseg; in sicer so to objekti prometne infrastrukture (ceste, železniške proge, letališke steze, mostovi, viadukti, predori in podhodi, pristanišča, plovne poti, pregrade in jezovi ter drugi vodni objekti), cevovodi, komunikacijska omrežja in elektroenergetski vodi, industrijski gradbeni kompleksi, športna igrišča in drugi gradbeno inženirski objekti;


Mede me kako se interpretira besedno zvezo "kjer so ljudje" v prvem citatu.
A to pomeni, da lahko letiš nad nekim objektom nizke gradnje pod pogojem, da na njem ni ljudi ali ne smeš letet nad objektom nizke gradnje, kjer običajno so lahko ljudje?

CAA sicer objavlja in po uredbi je dolžna objavljat cone, kjer je letenje prepovedano oz. omejeno.
To najdemo na tej spletni strani: https://caa-slovenia.maps.arcgis.com/ap ... 82ec0737c7
Hkrati pa na začetku piše, da je ta sloj samo informativen, torej ni pravilen v pravnem smislu, kot ostale omejitve.

Citiram:
infr.png


Recimo prejšnja zakonodaja (Uredba o sistemih brezpilotnih zrakoplovov, 4. člen) je imela 4 razrede, citiram:
Glede na izgradnjo, naseljenost in prisotnost ljudi so področja letenja razdeljena v naslednje razrede:
– razred I je področje, kjer ni objektov in ljudi, razen upravljavcev in osebja, ki je potrebno za letenje;
– razred II je področje, kjer so pomožni objekti ali objekti, ki niso namenjeni bivanju ljudi in kjer ni ljudi, razen upravljavcev in osebja, ki je potrebno za letenje, in kjer je dovoljen le občasni prehod brez zadrževanja ljudi na tem področju (npr. kolesarji, sprehajalci);
– razred III je področje, na katerem so objekti, namenjeni za stanovanje, za poslovanje ali rekreacijo (npr. stanovanjske zgradbe, stanovanjske hiše, šole, pisarne, športni objekti, parki), ali na katerem so objekti nizke gradnje, kjer so ljudje (npr. avtoceste);
– razred IV je področje ožjih urbanih con (npr. središča mest, naselja, kraji).


Če pogledamo uraden material CAA (po stari zakonodaji), ki sem ga našel tukaj.
primer1.png


Bi rekel, da je razred IV rdeč, razred III oranžen in morda razred II rumen. Ceste, ki niso avtoceste, ne izgleda, da bi bile obkrožene, torej bi rekel, glede na to, da je definicija razreda III po stari zakonodaji in pozidane cone po novi enaka, da nad cestami (razen avtocest) očitno lahko letiš?

A hakeljc, hkrati na CAA mapi so tudi neke makadam ceste sredi ničesar označene oranžno, kot pozidano.
primer2.png


Torej, kaj je pravilna interpretacija? Pisal sem na CAA, ampak ne trzajo.
Uporabniški avatar
seba
 
Prispevkov: 554
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:20
Zahvalil se je: 49 krat
Prejel zahvalo: 150 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: Letenje nad nizkimi gradnjami

OdgovorNapisal/-a seba » 03 Jun 2021, 20:15

Občina Ljubljana (MOL) izgleda, da daje implicitno dovoljenje nad letenjem nad občinskimi zemljišči/zgradbami, torej treba samo najavo na CAA. Problem je edino heliport UKC. Načeloma oni dajajo tudi b.p. dovoljenje, sem vprašal. Edino telefonsko daš, da te pokličejo, če prihaja kakšen heli v tvojo smer.
Zdaj edino je, če rabiš kaj poleg A1/A3 (beri posebno kategorijo). Meni se ne zdi, da rabiš, ker gre za t.i. standardni scenarij. Pomojem samo rabiš operativno dovoljenje (en obrazec poslat) z dovoljenjem heliporta.
Uporabniški avatar
seba
 
Prispevkov: 554
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:20
Zahvalil se je: 49 krat
Prejel zahvalo: 150 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: Letenje nad nizkimi gradnjami

OdgovorNapisal/-a seba » 07 Jun 2021, 18:25

"A znotraj cone heliporta lahko letimo z A1/A3 izpitom, če pridobimo dovoljenje heliporta + najavimo let ali potrebujemo še kaj?"

CAA odgovarja:
Če podrobno preberete informacijo ob kliku v rdeče obarvano območje Heliporta pridobite informacijo, da je letenje v odprti kategoriji prepovedano, je pa na voljo izjema, ki je povezana z zahtevo za posebno kategorijo poleg tega pa še z dovoljenjem upravljalca heliporta.


"Zanima me, če lahko preletim prazno stransko cesto z brezpilotnim letalom do 250 g (recimo, da je to C0) brez najave?
(na dolgo spodaj moje razmišljanje in zakaj točno ne razumem)."

CAA odgovarja:
Za letenje v geografskem območju je v potrebno zagotoviti zahteve navedene v 5.členu 1. odstavek, 7 in 8 alineja Uredbe o izvajanju izvedbene uredbe Komisije (EU) o pravilih in postopkih za upravljanje brezpilotnih zrakoplovov (Uradni list RS, št. 195/20 in 31/21 ) je navedeno:

"(1) Geografska območja, na katerih so operacije sistemov brezpilotnih zrakoplovov zaradi zagotavljanja letalske varnosti prepovedane, so:

- v odprti kategoriji na področju, na katerem so objekti, namenjeni za stanovanje, za poslovanje ali rekreacijo (npr. stanovanjske zgradbe, stanovanjske hiše, šole, pisarne, športni objekti, parki), ali na katerem so objekti nizke gradnje, kjer so ljudje (npr. avtoceste), razen za sisteme brezpilotnih zrakoplovov do teže 500 g do višine 50 m nad tlemi (AGL) izključno podnevi in ob soglasju lastnika zemljišča, nad katerim se vrši let sistema brezpilotnega zrakoplova. O takem letu sistema brezpilotnega zrakoplova mora operator sistema brezpilotnega zrakoplova obvestiti agencijo;
- na področju ožjih urbanih con (npr. središča mest, naselja, kraji) ob pogojih iz prejšnje alineje in ob morebitnih dodatnih pogojih, ki jih določi samoupravna lokalna skupnost, ter v obsegu, ki ga določi ta samoupravna lokalna skupnost. Prepovedi in omejitve ne veljajo v posebni kategoriji, če operator sistema brezpilotnega zrakoplova izpolni pogoje iz 5. člena Uredbe 2019/947/EU in morebitne dodatne pogoje, ki jih določi samoupravna lokalna skupnost."

Pred časom smo na podobno vprašanje podali sledeči odgovor:

Ko ni prometa, omejitev glede predmetne prepovedane cone ne velja.

Seveda pa je treba pri tem paziti, da dejansko nikogar ne ogrožate- da dejansko ni prometa. Npr. letenje nad hitrimi cestami (sploh na nizki višini), avtocestami, ali v urbanem območju..., za take primere ne boste mogli prepričali inšpektorja, da niste nikogar ogrožali oz. da je bila cesta prazna.

Jasno mora biti tudi, da brezpilotni zrakoplov ne sme pasti na cesto, kjer ga ni možno pobrati, preden se vanj zaleti avto...

Na neprometnih (lokalnih) cestah izven naseljenega kraja, večinoma ne bi smelo biti problema, ko ni prometa.

Seveda pa je zgornja razlaga omejitve samo v delu 'prepovedane cone', Pri letenju je seveda treba upoštevati tudi vse omejitve posameznih podkategorij odprte kategorije, (preletavanje 'neudeleženih oseb' v letalsko operacijo....)
Uporabniški avatar
seba
 
Prispevkov: 554
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:20
Zahvalil se je: 49 krat
Prejel zahvalo: 150 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 18

Re: Letenje nad nizkimi gradnjami

OdgovorNapisal/-a s54mtb » 08 Jun 2021, 00:13

Kako je pa z letenjem toplozračnega brezpilotnega balona? So kake omejitve?

Recimo, da dam na kitajski papirnat balon s pogonom na prižgan alkohol spodaj en mali oddajnik? Se to smatra kot "igrača" in lahko spustiš v zrak kjerkoli?
Always going the extra mile.
https://www.buymeacoffee.com/s54mtb
Uporabniški avatar
s54mtb
 
Prispevkov: 13327
Pridružen: 15 Jan 2015, 01:10
Zahvalil se je: 1957 krat
Prejel zahvalo: 5373 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Letenje nad nizkimi gradnjami

OdgovorNapisal/-a VolkD » 08 Jun 2021, 00:56

Mislim, da je pri balonih omejitev samo višina. Ne vem kje je meja kjer moraš imeti porihtano papirologijo, si nisem zapomnil, ker me takrat ni zanimalo. Ampak dvomim, da bi tak toplozračni balon lahko prešel to mejo.
Ne vem od kje in zakaj mi je v glavi ostalo da je to 300m. Vzemite to s hudo rezervo.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 51516
Pridružen: 29 Dec 2014, 20:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 12681 krat
Prejel zahvalo: 7637 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Letenje nad nizkimi gradnjami

OdgovorNapisal/-a Waldo » 08 Jun 2021, 10:29

s54mtb je napisal/-a:Kako je pa z letenjem toplozračnega brezpilotnega balona? So kake omejitve?

Guglaj "prosto leteči balon brez posadke" ali "Unmanned Free Balloon"

Tukaj piše bolj podrobno.
Waldo
 
Prispevkov: 221
Pridružen: 20 Feb 2015, 15:57
Kraj: Maribor
Zahvalil se je: 32 krat
Prejel zahvalo: 47 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 9

Re: Letenje nad nizkimi gradnjami

OdgovorNapisal/-a seba » 09 Jun 2021, 19:32

Uporabniški avatar
seba
 
Prispevkov: 554
Pridružen: 17 Jan 2015, 22:20
Zahvalil se je: 49 krat
Prejel zahvalo: 150 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 18


Vrni se na Letala in razni kopterji

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov