Volvo 480 - CEM modul - smerniki

Avtomobili, motorji, pa še kaj drugega, ki se giblje, bi bilo povsem nebogljeno brez vsaj elektronike. Tu torej spadajo ideje, popravila in predstavitve s tega področja

Volvo 480 - CEM modul - smerniki

OdgovorNapisal/-a bray » 22 Jul 2019, 09:34

Omislil sem si novo igračo. Volvo 480 1.7 turbo letnik 1988. Ni bilo prav veliko narejenih in tudi na naših cestah je bil ta avto kar eksotika. Če koga zanima si lahko zanimivo zgodovino prebere in ogleda. Je pa avto s kupom digitalne elektronike (vsaj štirje mikrokontrolerji iz družine 8051) in ravno zato mi je zanimiv in hkrati izziv. Seveda je bil to tudi eden favoritov na avto kartah, s katerimi smo se igrali v osnovni šoli. ;)
Dovolj nostalgije....

Poleg ostalih (še večjih) težav niso delovali smerniki, po domače žmigovci. Glavni simptom je bil dvojna frekvenca "utripanja" zvočnega signal, kar me je precej zavedlo pri dignosticiranju. Dvojna frekvenca namreč pomeni, da je upornost na liniji prevelika kar je znak, da je kaka žarnica pregorela. Seveda pod pogojem, da je vse ostalo vredu. Najprej sem seveda preveril vse žarnice in mase. Pri direktnem priklopu linije na 12V je vse svetilo s polno močjo. Preveril sem tudi kontakte na ročici. Torej inštalacija do CEM modula je OK.
Lotil sem se CEM-a (central electronic module). Po letnici na mikrokontrolerju je jasno, da je bil že menjan in očitno je nekdo pred mano grdo mesaril po njem. Precej nasilno (potrgane linije in padi na PCBju) je bil odstranjen FET, ki skrbi za dimanje notranje osvetlitve. Ker so bili kontakti na releju smernikov na videz precej proti koncu sem ga zamenjal. Ista zgodba, iščem naprej.
Za logiko smernikov v CEM modulu skrbi dobro znani namenski čip TFK/atmel U2043B. Ker je zadeva tiktakala je bilo jasno, da čip še živi. Prve meritve (z minus sondo na glavni masi) so pokazale, da je z napetostmi na čipu vse OK. Ko pa sem meril direktno na čipu pa se je nekje izgubilo približno 5V. :_think
Priponke
1.jpg
CEM3
3.jpg
mesarija
4.jpg
kontakt releja
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 08 Avg 2016, 22:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 73 krat
Prejel zahvalo: 102 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 20

Re: Volvo 480 - CEM modul - smerniki

OdgovorNapisal/-a MarkoM » 22 Jul 2019, 09:54

Sicer ne znam pomagat, spomnim pa se, da je takšen avto imel bratranec, spomnim se tudi, da je več stal kot se vozil z njim. Večni problemi z elektroniko.
MarkoM
 
Prispevkov: 859
Pridružen: 29 Jan 2015, 13:11
Kraj: Pohorje (Maribor)
Zahvalil se je: 102 krat
Prejel zahvalo: 167 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: Volvo 480 - CEM modul - smerniki

OdgovorNapisal/-a bray » 22 Jul 2019, 10:13

Sem rešil...nadaljevanje..
Spet sem nekaj časa buljil, meril in obračal vezje. Pa sem ga našel!
Delno skurjen je bil upor 0R pod enim od relejev. Na sliki se vidi, da mu je bilo precej vroče glede na malo spremenjeno barvo laka na PCBju. Verjetno je izdahnil skupaj s FETom. Ta upor sem sicer pred tem že meril, ko sem popravljal povezavo, ki je bila odtrgana. Ampak ker je pod relejem in nisem videl vrednosti sem mislil, da je vrednost toliko kolikor je pokazal inštrument. Ampak ta upor povezuje maso avta, ki je na enem od pinov konektorja in interno maso logike CEM modula. Upor je imel približno ~100R zato obe masi nista bili na istem potencialu, kar je zmedlo referenco čipu in je to detektiral kot napako. Nisem pa bil pozoren na to, da tudi rele ni pritegnil s polno močjo, ker je bilo na njem samo ~8V. Zaenkrat sem ga samo prebrikal in zadeva zdaj pravilno tiktaka in utripa tudi v avtu. :D
Priponke
5.jpg
pcb_fet.jpg
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 08 Avg 2016, 22:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 73 krat
Prejel zahvalo: 102 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 20

Re: Volvo 480 - CEM modul - smerniki

OdgovorNapisal/-a bray » 22 Jul 2019, 12:54

MarkoM je napisal/-a:Sicer ne znam pomagat, spomnim pa se, da je takšen avto imel bratranec, spomnim se tudi, da je več stal kot se vozil z njim. Večni problemi z elektroniko.


Kakšne barve pa je bil ta V480?
Glede problemov z elektroniko drži in to je verjetno tudi eden od glavnih razlogov zakaj so vedno bolj redki, še manj pa je takih, ki so dejansko registrirani in v voznem stanju.
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 08 Avg 2016, 22:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 73 krat
Prejel zahvalo: 102 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 20

Re: Volvo 480 - CEM modul - smerniki

OdgovorNapisal/-a MarkoM » 22 Jul 2019, 13:40

Sive barve je bil. Kje je končal pa ne bi vedel. Bi ga moral vprašati. Nekam ga je prodal. Od tega je že več kot 15 let.
MarkoM
 
Prispevkov: 859
Pridružen: 29 Jan 2015, 13:11
Kraj: Pohorje (Maribor)
Zahvalil se je: 102 krat
Prejel zahvalo: 167 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 13

Re: Volvo 480 - CEM modul - smerniki

OdgovorNapisal/-a bray » 22 Jul 2019, 14:02

Če je bratranec z istih koncev kot ti potem zna bit, da je ta 480ka zdaj v Kamniku in se še vedno veselo vozi naokrog. ;)
COM port is not dead. It is virtual!
bray
 
Prispevkov: 348
Pridružen: 08 Avg 2016, 22:11
Kraj: Vransko
Zahvalil se je: 73 krat
Prejel zahvalo: 102 krat
Uporabnika povabil: forest70
Število neizkoriščenih povabil: 20


Vrni se na Elektronika v vozilih

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost