Peč na trda goriva in elektronika

Vse v zvezi z vašimi samogradnjami, popravili, idejami,....

Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a Hoden » 18 Nov 2022, 21:15

Pozdravljeni, ker nisem našel bolj primernega mesta za tovrstno temo, sem jo umestil kar med debatni krožek.

Doma imamo peč na trda goriva WVTerm LT 25. Kotlovni regulator je Seltron TK 20. Regulator je bil pregledan iz strani Seltrona in naj bi brezhibno deloval.

Zadnje dni pa se pojavlja napaka in sicer na motornemu pogonu Y1, ki skrbi za dovod zraka. Motor se sam od sebe med delovanjem zavrti v smer ko je loputa za dovod zraka najbolj zaprta. S tem se ustavi gorenje drv. Ko ga ročno odprem spet deluje nekaj časa, potem pa se spet zapre. Zanima me ali kdo ve, kateri parametri vplivajo na njegovo delovanje. Peč nima lamba sonde. Prilagam še shemo.

Shema_043.PNG
Hoden
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Maj 2015, 07:25
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 10 krat
Uporabnika povabil: ivor
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a S55RU » 19 Nov 2022, 00:31

Temperaturni tipalniki so dobri?
Pri nas je bil problem v napačnem odčitavanju temperature in je prav tako dušilo ogenj. Sicer drug sistem.
Uporabniški avatar
S55RU
 
Prispevkov: 478
Pridružen: 18 Jan 2015, 01:18
Kraj: Posočje
Zahvalil se je: 146 krat
Prejel zahvalo: 80 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 10

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a jozede » 19 Nov 2022, 11:03

Hoden je napisal/-a:Pozdravljeni, ker nisem našel bolj primernega mesta za tovrstno temo, sem jo umestil kar med debatni krožek.

Doma imamo peč na trda goriva WVTerm LT 25. Kotlovni regulator je Seltron TK 20. Regulator je bil pregledan iz strani Seltrona in naj bi brezhibno deloval.

Zadnje dni pa se pojavlja napaka in sicer na motornemu pogonu Y1, ki skrbi za dovod zraka. Motor se sam od sebe med delovanjem zavrti v smer ko je loputa za dovod zraka najbolj zaprta. S tem se ustavi gorenje drv. Ko ga ročno odprem spet deluje nekaj časa, potem pa se spet zapre. Zanima me ali kdo ve, kateri parametri vplivajo na njegovo delovanje. Peč nima lamba sonde. Prilagam še shemo.

Shema_043.PNG


Imamo podobno peč od Feroterma, ki še nima regulacije, loputo odpiram ročno.
Za delovanje kotla je potreben primaren in sekundaren zrak.
V tvojem primeru pišeš, da regulacija zapre primarni zrak, to bi jaz razumel tako, da temperatura dimnih plinov naraste čez nastavljeno vrednost. jaz ročno reguliram temperaturo dimnih plinov na cca 150 stopinj.
poglej, na kakšno vrednost imaš nastavljeno temperaturo dimnih plinov, verjetno imaš nastavitev za minimalno in maksimalno temperaturo dimnih plinov. Če je maksimalna temperatura nastavljena prenizko, ti bo regulacija zaprla primarni zrak! (Feroterm ima v podatkih, da naj ne bi bili dimni plini več kot 170 stopinj)
Možno je, da senzor T2 ne deluje pravilno preglej možne slabe spoje.
Naslednja možnost, očisti peč, tvoje peči ne poznam, Feroterm ima cevni register za izmenjavo toplote med izgorelimi plini in vodo, na tem mestu se na stene cevi nabere tanka plast pepela in preprečuje prehod toplote izgorelih plinov v vodo, posledično so dimni plini prevroči in regulator zapre primarni zrak. Jaz čistim ta del peči najmanj enkrat na mesec ali pa tudi pogosteje.
jozede
 
Prispevkov: 138
Pridružen: 06 Feb 2015, 11:40
Kraj: Jesenice
Zahvalil se je: 9 krat
Prejel zahvalo: 113 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 22

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a Hoden » 19 Nov 2022, 14:49

Hvala za odgovor. Peč sem dobro očistil in mislim, da ni to vzrok nedelovanja motorja. Tudi včeraj se je med delovanjem peči kar 2x sam od sebe zaprl. Tudi ko sem zamenjal elektroniko (imam dve identični) se ni odprl. Torej elektronika tudi ni zatajila. Sedaj sumim na slab kontakt v konektorju (zraven motorja je konektor, da lahko motor v primeru okvare zamenjamo). Ne poznam pa principa delovanja tega motorja. Sam sem si predstavlal, da se zapre ce nima signala. In ce je slab stik je to potem ena od logičnih težav. Danes sem vse kontakte očistil in jih privijačil. Bom zvečer javil kako se je to obneslo. Prilagam pa še sliko motorja.

20221117_194811_copy_1024x1103.jpg
Hoden
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Maj 2015, 07:25
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 10 krat
Uporabnika povabil: ivor
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a Hoden » 20 Nov 2022, 11:54

Elektronika je včeraj spet delovala po svoji volji. Raziskujem naprej kaj bi bil lahko vzrok tej napaki...
Hoden
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Maj 2015, 07:25
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 10 krat
Uporabnika povabil: ivor
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a eldi2011 » 20 Nov 2022, 12:35

Notri je kondenzator. Ko oslabi se smer vrtenja motorja obrne po naklučju. Zamenjaj pa bo.
Uporabniški avatar
eldi2011
 
Prispevkov: 3562
Pridružen: 05 Feb 2015, 00:50
Kraj: Domžale
Zahvalil se je: 1523 krat
Prejel zahvalo: 766 krat
Uporabnika povabil: s56rga
Število neizkoriščenih povabil: 254

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a Hoden » 20 Nov 2022, 14:54

Bom preizkusil in poročam...
Hoden
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Maj 2015, 07:25
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 10 krat
Uporabnika povabil: ivor
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a Hoden » 20 Nov 2022, 17:13

Mogoče veš kakšne so tipične vrednosti kondenzatorjev v takšnih aplikacijah?
Hoden
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Maj 2015, 07:25
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 10 krat
Uporabnika povabil: ivor
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a VolkD » 20 Nov 2022, 17:18

Odvisno od moči motorja. Za male motorje bo nekaj µF dovolj. Sicer pa razdri in poglej.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 60264
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 16599 krat
Prejel zahvalo: 9324 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a Hoden » 23 Nov 2022, 08:58

Pozdravljeni, včeraj sem motor snel in ga razdrl. Notranjost izgleda tako:

Motor_celoten.jpg


Motor_elektronika.jpg


Motor se napaja z AC 24V. Za napajanje sta uporabljena črni in rdeč vodnik. Zeleni vodnik je sicer prispajkan na ploščo v motorju, vendar je v konektorju prekinjen.

Konektor.jpg


Sicer povezovalna shema izgleda tako (model AF-02P1E):

Povezovalna_shema_motor.jpg


Sem pa včeraj testiral delovanje na ta način, da sem ob vklopljeni elektroniki ročno obračal motor. V desetih poizkusih se 2x ni vrnil v prvotno lego ampak obstal.
Nato sem zobniške prenose očistil in namazal, zamenjal sem pa tudi del elektronike, ki skrbi za napajanje tega motorja (imam slučajno dve enaki trenutno doma).

Potem se v desetih poizkusih nikoli ni zaustavil oziroma obstal ampak se je vedno vrnil v prvotno lego. Ob praktičnem preizkusu z kurjenjem pa je tudi deloval kot je treba.

Bom pa v prihodnje videl ali sem zares odpravil napako.

Moogoče kdo ve kako deluje krmiljenje takšnega motorja? Med rdečim in črnim vodnikom je stalna napetost cca. AC 29V.

LP
Hoden
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Maj 2015, 07:25
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 10 krat
Uporabnika povabil: ivor
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a VolkD » 23 Nov 2022, 09:05

Hoden je napisal/-a:Sem pa včeraj testiral delovanje na ta način, da sem ob vklopljeni elektroniki ročno obračal motor. V desetih poizkusih se 2x ni vrnil v prvotno lego ampak obstal.
Nato sem zobniške prenose očistil in namazal, zamenjal sem pa tudi del elektronike, ki skrbi za napajanje tega motorja (imam slučajno dve enaki trenutno doma).

Hja,... zdaj pa ne boš vedel vzroka napake. Lahko je bila kriva elektronika, lahko pa mehanika.

Ampak važno, da dela.

Sicer pa tudi sam delam podobno. Vzamem, da je kakršen koli test odveč, dokler stvari niso take, kot morajo biti.
Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo bolečine, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijowww.S5tech.net
Uporabniški avatar
VolkD
Administratorji strani
 
Prispevkov: 60264
Pridružen: 29 Dec 2014, 19:49
Kraj: Kačiče (Divača)
Zahvalil se je: 16599 krat
Prejel zahvalo: 9324 krat
Uporabnika povabil: Vrtni palček
Število neizkoriščenih povabil: 255

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a jozede » 23 Nov 2022, 09:59

Hoden je napisal/-a:Pozdravljeni, včeraj sem motor snel in ga razdrl. Notranjost izgleda tako:

Motor_celoten.jpg


Motor_elektronika.jpg


Motor se napaja z AC 24V. Za napajanje sta uporabljena črni in rdeč vodnik. Zeleni vodnik je sicer prispajkan na ploščo v motorju, vendar je v konektorju prekinjen.

Konektor.jpg


Sicer povezovalna shema izgleda tako (model AF-02P1E):

Povezovalna_shema_motor.jpg


Sem pa včeraj testiral delovanje na ta način, da sem ob vklopljeni elektroniki ročno obračal motor. V desetih poizkusih se 2x ni vrnil v prvotno lego ampak obstal.
Nato sem zobniške prenose očistil in namazal, zamenjal sem pa tudi del elektronike, ki skrbi za napajanje tega motorja (imam slučajno dve enaki trenutno doma).

Potem se v desetih poizkusih nikoli ni zaustavil oziroma obstal ampak se je vedno vrnil v prvotno lego. Ob praktičnem preizkusu z kurjenjem pa je tudi deloval kot je treba.

Bom pa v prihodnje videl ali sem zares odpravil napako.

Moogoče kdo ve kako deluje krmiljenje takšnega motorja? Med rdečim in črnim vodnikom je stalna napetost cca. AC 29V.

LP

Sicer se s tako regulacijo nisem ukvarjal, ker imaš še en tak motor, lahko na mizi sprobaš, delovanje.
Med rdečo in črno je napajanje AC 24V
Za zeleno praviš, da v konektorju ni priključena, ostane še bela, ki naj bi bila krmiljenje iz regulatorja TK20-1 po prvi shemi, ki si jo pripel, Y1 je potem po vsej verjetnosti signal od 2 do 10V proporcionalno.
Ta signal ti potem odpira in zapira loputo. Kolikor vidim iz zgoraj pripete sheme, je črna potem skupni Gnd za oba TK20-2 in TK20-1. med črno in belo daš DC napetost iz DC napajalnika in jo nastavljaš od 2 do 10V loputa naj bi sledila tej napetosti proporcionalno.
jozede
 
Prispevkov: 138
Pridružen: 06 Feb 2015, 11:40
Kraj: Jesenice
Zahvalil se je: 9 krat
Prejel zahvalo: 113 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 22

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a Hoden » 24 Nov 2022, 18:49

Izgleda, da je bilo veselje prehitro. Včeraj je motor spet zatajil. Tokrat je bil do konca odprt. Dane sem pomeril napetost med črno in belo ter črno in rdečo. V obeh primerih sem izmeril 29V AC. Dodal sem še LED med črno in belo ampak je utripajoče delala brez spremembe v jakosti ne glede na pozicijo motorja.

20221124_170255_copy_687x802.jpg
Hoden
 
Prispevkov: 83
Pridružen: 08 Maj 2015, 07:25
Zahvalil se je: 6 krat
Prejel zahvalo: 10 krat
Uporabnika povabil: ivor
Število neizkoriščenih povabil: 1

Re: Peč na trda goriva in elektronika

OdgovorNapisal/-a jozede » 24 Nov 2022, 20:11

Jaz bi posumil, da imaš kratek stik nekje na konektorju med črno in belo. Kolikor jaz razumem, je bela kontrolni signal za loputo, ki naj bi ga generiral regulator TK20-1 na sponki 12(Y1) in med Gnd sponka 18. za test bi najprej pomeril napetost med 12 in 18, nato pa bi odklopil na regulatorju TK20-1 belo iz sponke 12 in pomeril napetost v sponki med 12 in 18. Če pride do tega, da sedaj v sponki ni več 29V AC, pomeni, da imaš napako na strani motorja, sicer je napaka na strani regulatorja TK20-1. Kolikor razumem zgornjo shemo, bi moral biti med sponko 12 in 18 Gnd krmilni signal za loputo od 2 do 10V. v nobenem primeru pa 29V AC!?
jozede
 
Prispevkov: 138
Pridružen: 06 Feb 2015, 11:40
Kraj: Jesenice
Zahvalil se je: 9 krat
Prejel zahvalo: 113 krat
Uporabnika povabil: VolkD
Število neizkoriščenih povabil: 22


Vrni se na Pametne hiše

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron